کاشت گل و گیاه در باغچه

کاشت گل و گیاه در باغچه

شرط اصلی داشتن یک باغچه زیبا، کاشت گل‌ها و گیاهان جذاب و رنگارنگ است. قبل از کاشت گیاه  باید شرایط باغچه از نظر میزان اقلیم، دریافت نور، جنس خاک و زمین، دسترسی به آب و… بررسی شود. سپس با توجه به این شرایط گیاهان مناسب برای باغچه انتخاب می‌شوند.

در مورد گیاهان باغچه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • گیاهان باغچه به کود دهی سالانه نیاز دارند.
  • آبیاری باید منظم انجام شود. در فصول سرد باید میزان آبیاری کمتر شود.
  • گیاهان باغچه باید در برابر نور آفتاب و گرما مقاوم باشند.

گیاهان مناسب برای باغچه

در ادامه چند نوع از گیاهان مناسب برای باغچه را معرفی می‌کنیم:

گل رز

معمولا گل رز در هر باغچه‌ای دیده می‌شود. گل رز برای رشد و شکوفایی به نور و آب کافی نیاز دارد. وجود گل رز در باغچه علاوه بر جذابیت بصری، موجب پیچیدن عطر خوش این گل در فضا می‌شود‌. کود مورد نیاز گل رز از نوع خاک برگ می‌باشد. بهتر است کاشت گل رز پس از گذشت فصل سرما انجام شود.

گل یاس

یکی از گل‌هایب که برای کاشت در باغچه مناسب است گل یاس است. این گل عطر فوق‌العاده‌ای دارد که صبح‌ها و عصرها فضای باغچه را پر می‌کند. با توجه به طراحی باغچه خود می توانی  از گل یاس با رنگ‌های سفید، زرد و بنفش استفاده کنید. این گل مقاومت بالای دارد. برای کوددهی به گل یاس می‌توانید از مخلوط خاک برگ، ماسه بادی و خاک معمولی استفاده کنید.

گل شمعدانی

گل‌ شمعدانی گونه‌‌های متفاوتی دارد و با توجه به آب و هوا می‌توان یکی از این گونه‌ها را برای کاشت در باغچه انتخاب کرد. گل شمعدانی به مراقبت و آبیاری زیادی نیاز ندارد و از این جهت برای باغچه مناسب است. کود خاک برگ و کود حیوانی برای تغذیه گل شمعدانی مناسب هستند.

گل نرگس

گل نرگس از جمله گل‌هایی است که برای کاشت در مناطق سردسیر مناسب است زیرا در برابر سرمای محیط مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این گل معمولا در زمستان و آغاز بهار گلدهی را آغاز می‌کند‌. این گل نباید زیاد آبیاری شود و به نور زیاد احتیاج دارد‌. خاک گل نرگس باید سبک باشد.

خرید گل و گیاه آپارتمانی

روف گاردن لاکچری

اجرای دیوار سبز

اجرای آبنما

محوطه سازی آپارتمان

خرید گل و گیاه ارزان

درباره ی hyjiot80599

مطلب پیشنهادی

عکس پروفایل سری چهارم

عکس پروفایل خاص ، در این بخش میتوانید سری چهارم عکس پروفایل را مشاهده و …